
Blue Air – ghid complex de țepe și înșelăciuni
M-am gândit să scriu o postare pe facebook cu povestea unor sume nereturnate la nesfârșit de compania care anulează zboruri pe bandă rulantă dar nu restuitie banii încasați cu lunile. Am decis să o scriu pe blog, ca să poată gasi oricine informația despre practica Blue Air și să poată citi și alții înainte să de devină victime, așa ca mine, sau după ce au încasat țeapa și să îi dăm în judecată împreună.
Pe scurt, am cumpărat bilete de avion în data de 5 ianuarie 2022 la un zor de Roma (codul Y6E5US , dacă citește și cineva de la Blue Air) care urma să aibă loc pe 30 martie 2022. La o săptămâna după cumpărarea biletelor compania a anulat zborul, iar eu am solicitat restituirea banilor, 1346,15 lei, în contul de card din care i-am plătit.
Ca să pot ajunge la Roma în data de 30 martie, am cumpărat alte bilete, de la altă companie deoarece singura soluție oferită de Blue Air a fost un zbor de Milano. Nope, merci, eu trebuie să ajung la Roma!
Ei bine, suntem la jumatatea lunii mai, am făcut până acum 5 solicitări online de restituire, practic una la 2-3 săptămâni, fără niciun rezultat. Ah, ba nu, mint, la una mi-au răspuns asta:

Ca să ne lămurim cum stă treaba și cu portofelul electronic în care am banii din alte zboruri anulate pe durata pandemiei – Acesti bani nu au putut fi utilizați fiindcă sistemul electronic al Blue Air nu recunoaște codurile generate. Dintre cunoștințele mele care au încercat ultilizare banilor din “portofelul virtual” al Blue Air nimeni nu s-a putut folosi de ei. Acesta este motivul pentru care am solicitat restituirea banilor pe cardul de pe care au fost debitați, ceea ce compania e obligată de lege să o facă.
Practic compania îmi reține abuziv sume de bani din perioada pandemiei, iar drept taxa pentru naivitate nu îmi restituie nici banii pe care mi i-a luat contra unui serviciu pe care l-a anulat fără nicio explicație acum o jumătate de an. Practic Blue Air a dus păcălirea clietului la un alt nivel, cred că are și nume în codul penal acest gen de țeapă practicată de compania aviatică.
Azi depun plângere la Protecția Consumatorului și mă pregătesc să le blochez conturile dându-i în judecată.
Nu-i vorbă, cu înflația și creșterea cursului valutar valoarea banilor plătiți în prima săptămână din ianuarie 2022 nu mai e aceeși cu cea din luna mai, 2022.
Parctic aceasta companie complet lipsită de orice etică pune în vânzare bilete la curse care nu există, le anulează câteva zile mai târziu iar in felul astă fac rost de bani cash de la clienți de bună credință și se bazează pe faptul că oamenilor le e lehamite să se mai lupte cu ei pentru contravaloarea unui bilet. In felul ăsta oamenii sunt înșelați, dar cel mare înșeală rămâne cu banii, care pe reputație oricum nu dă doi bani.
Blue Air întreabă în reclamă “Tu unde pleci la vară?” – oriunde, dar nu cu Blue Air.
Dacă aveți vreun zbor de făcut, mai bine ocoliți Blue Air, s-ar putea să nu ajungeți fiindcă anulează zborul și nici nu vă restituie banii în maximul 30 de zile cum ar fi normal.